http://www.yeefungtoy.org/village/This_qtr.html 2024/04/17







全美余風采堂第二十七届懇親暨一百週年紀念大會

全美余風釆堂懇親大會將行恢復, 並與紐約余風釆分堂合辦第廿七屆懇親大會。地點在「拉瓜迪亞機場」附近的法拉盛「凱悅嘉軒酒店」。 日期是二○二四年八月三日至六日。

更多細節將在最終確定時提供。






All attendees need to fill out the registration form. Click on registration form to download pdf file.



Please mark your calendars and save the dates for the 27th National Yee Fung Toy Association Convention .

After 6 years, due to the Covid-19 pandemic concerns, the National Yee Fung Toy Family Association Convention will resume with the New York Yee Fong Toy Association chapter co-hosting the next 27th Convention in the Hyatt Place Flushing/La Guardia Airport on August 3-6, 2024.

More details will be provided when they are finalized.

Yee Fong Toy Association, Inc of New York

Fung Toy Monthly

冬季號(第150期)

全美華埠小姐眾佳麗 拜會余紹賢堂 余風采總堂


二月廿四日起,二○二四年度全美華埠小姐在中華總商會前任會長區國雄、女皇科主任熊可慈等帶領下,全美華埠小姐冠軍黃美華、 第一公主兼華商小姐及才藝小姐張智怡、 第二公主余蘊資、第三公主余敏知、第四公主趙紫嫣、網上最受歡迎獎朱玉珊、友誼小姐譚家凌及眾佳麗, 身穿具有中國傳統特色的旗袍,親臨華埠拜訪傳統社團, 受到各界僑胞熱烈歡迎。

二月廿五日下午,全美華埠小姐眾佳麗拜會余紹賢堂,主席家濂、副主席堅泰及顧問、職員出席歡迎儀式。 余紹賢堂首長致詞歡迎華埠小姐眾佳麗親臨,並贊揚每年一度的選美盛 事,在海外宣揚中華傳統文化,融入美國主流社會。 各位佳麗在比賽中,充分發揮個人潛能和聰明才智,贏得美譽,獲得各界的贊賞。 余紹賢堂首長所向第二公主余蘊資、第三公主余敏知致送金牌, 同時向列位佳麗派發新年紅包,祝福佳麗們學業進步,工作順利,前程錦繡。


隨後,華埠小姐眾佳麗拜會余風采總堂,主席余寵異、副主席余文山暨元老、顧問、職員出席歡迎儀式。

余風采總堂首長致詞贊揚華埠小姐評選既是一項智慧與美貌並重的的創舉,亦是弘揚中華文化的一項舉措。 充分肯定佳麗們美麗而自信,發揮個人聰明才智,取得優異的成績,廣受 好評。 余風采總堂首長所向第二公主余蘊資、第三公主余敏知致送金牌,同時向列位佳麗派發新年紅包,祝福佳麗們工作順利,前程美好燦爛。 現場氣氛喜慶熱烈,和諧歡愉。

馬紅兵攝影報導 全美余風采總堂訊

鳳凰城余風采堂春宴筵開三十四席 高朋满座














鳳凰城余風采堂於三月二日(星期六)舉行春宴聯歡活動。當天中午十二時在堂所舉行祭祖,南加州余風采堂主席江峰,美國余風采堂元老以信, 美西總長國恩,總堂顧問文輝等外埠宗親遠道蒞臨堂所。文澤顧問捐贈燒 豬一隻, 各嬸姆姑姐友好攜來精製家鄉糕點以及公所預訂的菜餚作供品相當豐富, 各宗親及外埠賓客在美蓮主席帶領下祭拜祖先,禮儀簡單隆重, 禮成後大家餉用午餐閒家常。

晚上在六福大酒家舉行春宴,各僑團首長,社會賢達,親朋好友及余氏宗親扶老攜幼,共聚一堂,筵開三十四席。宴會由英文書記哲夫主持秩序, 兩隻紅色的瑞獅繞場一週為大家賀歲,之後美蓮主席致歡迎詞,繼由亞省 財務部長余艷芬、外埠嘉賓們分别致詞。

美蓮主席介紹一眾嘉賓以及堂所職員,哲夫夫人和榮銳夫人頒發獎學金。 余風采堂一向重視中華文化傳承,注重子弟學習中文。 今年再次向入讀中文學校的子弟發放中文學習專項獎學金,鼓勵後輩學習中華文化,此舉在鳳凰城華人社團獨一份。 今年選出六位成績優異的中學應屆畢業生,向其頒發獎學金, 高中組三名: Noah Hing,Nicholas Yee, and Mikayla Yue,低年級三名:Noah Yee,Sammie Yee, and Elizabeth Hing

抽獎由文勁元老的三公子國康主持,禮品一如以往般豐富:派出多家餐館的餐券,及餐館會送出的醬油禮品包。

最後美蓮主席攜眾職員向大家敬酒三杯,祝大家龍年身體健康、吉祥如意、家庭幸福、發財順利!相約來年再聚!

亞省時報記者阿鳴攝影報導 斐匿余風采堂訊

紐英崙余風采堂敬老春宴 宗親齊聚賀龍年






























「在這個龍年,我有四個字,就是龍飛鳳舞。」紐英崙余風采堂主席余立昌在春宴中說。他的寓意包括當晚的「舞」獅賀歲、 婦女組「鳳」舞,以及「龍」喻示的積極精神。

三月十六日晚上,余風采堂在華埠帝苑酒樓舉辦龍年春宴,與宗親及好友總計三百多人共聚一堂,致敬耆英,慶賀新年。

余立昌歡迎所有來賓,祝福他們大富大貴,龍馬精神;也祝福余氏族務興隆,團結長久。「公所的未來要靠我們宗親的支持,我希望每一位宗親, 無論老少,希望來到公所走一走,幾分鐘或者幾秒鐘都好,給予我們公所 很大的支持。」他說。

余立昌期待,余氏子弟未來不僅多多參加公所活動,更要借公所這個平台發光發熱。

週六晚上的宴會由余雅倫和余艷玲主持。慶典從舞獅賀歲開始。麻州昆士 (Quincy)的「余南 獅」武館帶來五頭彩獅,在鑼鼓聲中翻騰獻瑞,還走進宴席中,為每一桌 賓客送去祝福。 據赴宴宗親介紹,「余南獅」及其創始人余德華作為余氏本家,非常支持余風采堂,不僅沒收佣金,還向公所捐贈了數百美元。

在舞獅賀歲之後,余風采堂婦女組的成員們換上鮮豔的服裝,為賓客們表演了兩段她們排練許久的舞蹈,贏得熱烈歡呼和掌聲。 隨後,她們還與公所其他職員及元老合唱歌曲「萬水千山總是情」 和「友誼之光」。

余風采堂美東總長余文博為宗親們對春宴的支持而深表謝意。「我們余風采堂,差不多在僑社春宴裡是數一數二的這麼多人。很多謝大家這麼賞面。 今天也很多謝我們婦女組,練了很久,才來表演給大家看。」他說。

余風采堂元老余超群代表余風采總堂,向所有來賓送上新年祝福,祝大家身體健康,萬事勝意。

余氏另一位主席余雅倫亦對所有宗親和友人表示感謝。他說,往年的春宴都會邀請其他僑團和政要嘉賓參與,而今年只宴請本堂宗親及友人。 「看到這裡有三十多桌賓客真是非常好,我們起初並沒有預料到這麼多, 非常高興看到所有朋友和支持者。」余雅倫說。

當晚宴席的一大重點,是向四位長者贈送百元敬老紅包。他們分別是一百歲的余榮燦,以及三位九十歲的耆英余麗儂、余華波和余國徽。

接下來,余風采堂向優秀學子們頒發了第7屆余氏獎學金。獲得者都是取得了GPA 3.5 或以 上的優秀學業成績,或已獲得所在學校獎學金的余氏子弟。

本科生獎學金得主有余正跃、余智琪、余漢恩、余漢榮、余嘉慧、Sydney MacklerDylan Mackler

研究生獎學金由余建元和余國濟這兩位宗親捐贈,獲得者有余了了、余湘兒、余萬輝和余慧秀。

除此之外,元老余超群還特別捐贈了兩個五十美元的抽獎紅包,從所有獎學金得主中抽出兩位幸運兒。

宴會還有面向所有來賓的抽獎環節,令大家歡呼不斷,現場氣氛非常熱鬧。

大紀元記者劉景燁波士頓報導 紐英崙余風采堂訊

二埠余風采堂春節聯歡會



















春明景麗    物華初生
祥氣盈門 
  晴雲萬里
美西族人    歡聚二埠 緬憶祖先 
  儒禮大慶
 
公元二○二四年三月十七日歲次甲辰農歷二月初八。二埠余氏子孫和美西各埠風采堂宗親聚集在忠襄公神像前。敬奉金豬全蹄五條金雞一只。 獻上糕點、水果和四盤鮮花。燃燭焚香、鞠躬叩首共祭我祖在天之靈 萬望祖先庇佑!
愿我余族    枝繁葉茂 武溪之水 
  芝蘭成林
世世代代    英賢輩出 泱泱大族 
  永展風采

是晚有三條雄獅賀歲!在粵順大酒樓筵開四十四席!在本堂主席余敬銓、美西正副總長國恩、國湛、美國風采堂元老永源、總堂正副主席寵異、文山、 總顧問緒揚、總堂顧問健𡶶、民輝、武良,羅省風采堂主席江峰, 市作頓風采堂正副主席奕華、少娟等…共同主持與一起來參加晏會宗親互相祝賀共慶龍年!

歌如潮  花如海  人歡笑  酒飘香  良辰美景下共同慶祝實在難得希望大家二○二五年再次聚首一堂直至永遠⋯。

祝大家龍年吉祥家庭幸福!身體健康萬事如意!

二埠余風采堂訊

積彩余風采堂春節聯歡會






























上週六(三月廿三日),積彩余風采堂在「富士日式自助餐」餐廳與一百四十多名會員和朋友一起慶祝了“龍年” 和春天的開始。 每個人除了享用了各種各樣的中式、日式和美式的菜餚外,大家還能享用到餐廳廚師為我們準備的大量的鮮美壽司。

這是對老年人和年青人來說都是一個很好的喜慶場合,可以見到我們的余氏兄弟姐妹亙相交流。 我也很榮幸見到了積彩著名餐館老闆、華人社區偶像 Henry Yee 的孫女 Lisa Sachi Yee-Litzenberg 女士。

春宴尾牙中總是不乏進行一些活動來娛樂大家,在眾所期待的就是抽獎活動,今年的獎品十分豐富,包括五十多份禮物和餐桌中心的裝飾品。

隨著我們向建立積彩余風采堂以下三位資深成員致敬:余黃嘉麗女士、余乾海夫人和現任美國余風采總堂的余國雄總顧問。 在這個中國農曆新年,每個資深成員都獲得了本堂傳統的“紅包”, 象徵著對新年的美好祝願和好運。每個人都覺得很開心。

積彩余風采堂訊

紐約余風采堂新春敬老聯歡




























紐約余風采堂於三月三十日晚在華埠喜運來大酒樓舉行二○二四新春敬老聯歡會,與會員鄉親共慶新春,並為耆老們頒發獎項,送去新春禮物表以慰問和關懷。 馬氏世表、謝氏世表、紐英崙余風采堂宗親等親臨道賀。美國余風采總堂 元老余健全及顧問余武良赴紐約參與當晚活動。 另有中華公所主席及多位社區僑領及民選官員代表出席活動,表以支持,令晚會蓬蓽生輝,添光加彩。

晚會兩位司儀余慧娟、余日初以洋溢尾尾動聽的開場白拉開了序幕。 余乾源主席、余長安副主席、余剛深總顧問和嘉賓代表逐一上台講話。

余乾源表示,余風采堂在全美共月十五個分堂和一個辦事處,總堂設於三藩市, 過去幾年因為疫情原因,紐約堂所暫停了大部份活動。

在新的一年所有活動將重啟,為會員們重新帶來如家的溫暖與情懷,也鼓勵引賢納良,共同為發展會務獻計獻策,力爭在新的一年創造更多成績, 向族人交上一份合格的答卷。 新一年的要務與重心,余乾源介紹,便是不負美國余風采總堂信賴與重托, 辦好將於今年八月在紐約市舉行的全美余風采堂懇親一百週年紀念活動暨 第二十七屆全美懇親大會。 目前籌備小組已有序地展開了各項準備工作,呼籲新老會員積極參與,期待社會各界一如既往予以支持,高質量的辦好此次活動。

做為當晚活動的主要事項及余風采的傳統之一,堂所也為今年的敬老活動準備了獎項。今年堂所共有二百名會員滿六十五歲,獲頒耆老獎, 每人除了拿到一張由堂所準備的肉票外,亦免費參與了當晚晚宴。 與此同時還有十五名八十五歲以上且參與堂所活動二十年以上的老人獲頒壽星獎。

余乾源表示,這些獎項雖小,但代表著來自堂所的一份心意。希望能夠為耆老們在節日之際送去一份問候與關懷,令耆老們過一個快樂年。

星島日報記者孟莎紐約報導 紐約余風采堂訊

總堂余健全元老、余宏基元老、余武良顧問蒞臨紐英崙余風采堂拜訪






紐英崙余風采堂於四月一日(星期一)歡迎來自美國余風采總堂的余健全元老、余武良顧問和來自紐約余風采堂的余宏基元老、 余藹瑜宗親等到來波士頓停留拜訪。

紐英崙余風采堂會員也來到本堂會歡迎他們,並邀請他們共進晚餐。 大家都度過了一段美好的時光。

余藹欣報導 紐英崙余風采堂訊

新加坡余氏總會第74屆(2024 - 2025年度)董事會職員組織構架圖表


這是新加坡余氏總會第74屆(2024 - 2025年 度)董事會職員組織構架圖表。

感謝誠風宗親的設計與製作!

余氏總會成立於1929年,至今已有95年的歷史。總會會所 位於9號,武吉巴梳路,新加 坡第089823郵區。

余漢炎報導 新加坡余氏總會訊

Phoenix Yee Fung Toy Association Annual Spring Banquet














On Saturday, March 2, 2024, Phoenix Yee Fung Toy Association held its annual Spring Banquet for the Year of the Dragon at the Great Wall Restaurant.

Special guests in attendance were San Francisco Headquarter Grand Elder Mr. Alan Yee and his wife, Headquarters Western Grand President Mr. Kenny Yee, Headquarters Advisor Mr. Sherman Yu, and Southern California Yee Fung Toy Association President Jiang Feng Yu. Last but not least, Honorable Arizona State Treasurer Kimberly Yee was also in attendance.

David M. Yee, Phoenix

Yee Fung Toy Association of NE Celebrated the Year of the Dragon


































YFT celebrated our Spring Festival/Senior Appreciation banquet on March 16. Almost 350 members attended this private event. We had a full agenda, starting with our own Chris Yee's lion dance troupe with 5 lions greeting all our members at their tables. It was followed by our Women's Group with their singing and beautiful dance routines.

Three members who turned 90 and member who turned 100 received special red envelopes. Scholarship awards were also passed out to a group of deserving students. Members won tons of raffle prizes, some donated by Elder Peter 超群 and Grand President Kenneth 文博, just to name a couple. The evening concluded with our members dancing and singing throughout the evening. Another successful event!

Karen Yee, Boston

Sacramento Yees Welcome the Year of the Dragon
























On Sunday, March 17th, we welcome the Year of the Dragon and the Spring Festival celebration. With guests from the San Francisco Yee Family Association Headquarter, the Stockton Yee Fung Toy Association and the Southern California Yee Fung Toy Association attending.

A Buffet Lunch was held at the Yee Association Hall after we paid homage to our ancestors.

A dinner banquet was held in the evening at the Well Season Restaurant for all members, families and guests.

Hok Cheung, Sacramento

Detroit Yee Fung Toy Family Association celebrated the “Year of the Dragon”


































Last Saturday, March 23, 2024 the Detroit Yee Fung Toy Family Association celebrated the “Year of the Dragon” and the beginning of Spring, at our annual banquet with 141 members and friends at the Fuji Japanese Buffet in Madison Heights, Michigan. Everyone dined on a fantastic variety of Chinese, Japanese, and American dishes. Included was also a large selection of Sushi for our diners.

It was a festive occasion and a great opportunity for young and old alike, to see and have fellowship with our Yee cousins. I was also honored to meet Ms. Lisa Sachi Yee-Litzenberg, the granddaughter of Henry Yee, famed Detroit restaurateur and an icon in the Chinese community.

To end our banquet we had a raffle for 50+ prizes and table centerpieces. And finally, we honored our senior members who were the leaders who help build the Detroit chapter: Betty Wong, Yin Cheung, wife of our late Grand Elder, Kimmie Yee, and Kwok Yee, current Grand Advisor, YFT-USA HQ. For the Chinese Lunar New Year, each was given the traditional “Hong Bao” which symbolizes good wishes and luck for the New Year ahead. Everyone had a wonderful time.

Allan Yee, Detroit

New York Yee Fong Toy Association New Year Gala
































The New York Yee Fong Toy Association New Year gala celebration was held at the House of Joy Restaurant on Saturday, March 30, 2024.

Gong Sum Yee, New York

New England YFT Chapter Welcome San Francisco and New York Visitors






On Monday, April 1, our New England Chapter was welcomed by some Yee brothers and sisters from San Francisco HQ and the New York Chapter.

Grand Elder Larry(余健全元老)and Advisor William (余武良顧問)from San Francisco HQ and Grand Elder Frank(余宏基元老)from the New York chapter stopped by Boston for a visit.

Many members from Boston came to the Association to welcome them and take them to dinner. Everyone had a wonderful time catching up with one another.

Karen Yee, Boston

Houston YFT Celebrated Qingming Festival


Qingming Festival is a springtime holiday dedicated to paying respects to your ancestors. Families set aside time to visit with their departed loved ones, whether they are physical tombstones, in temples, or in spirit.

It’s why it’s referred to in English as the “tomb sweeping festival,”  because families tend to graves, cleaning weeds and debris and perhaps even planting flowers to usher in spring, while also offering tributes of food and gifts.

On Sunday, April 14th, our Yee Fung Toy Association of Houston members celebrated the Qingming Festival.

Toby Yu, Houston




回頁頂▲

© 2004 - 2024 World Yee Family Association. All rights reserved.
風采全球特報版權屬世界余氏宗親總會網站所有,如欲轉載,請與本網站的管理員聯絡。
"world.yee @ gmail.com" (no spaces)

Information subject to change without notice.
Last updated on 2024-04-17.